2013-06-13

Förra årets nya

Inför sommar 2012 tycke jag att det var dags för en ny klänning. På loppis hade jag hittat ett underbart beige ylletyg i kypert som jag bestämmde skulle bli överklänningen. Till det så fick jag tag i ett mörkturkost linnetyg som fick agera kjortel.


Turkos kjortel
Kjotelns modell är raka fram och bakstycken med tre kilar bak, en i sidan och en mitt fram.

Kil isydd mitt på ett av bakstyckena.
Närbild på kilen.
Bakstycke med tre kilar isydda.




Dock har jag enbart bilder på baksidan av klänningen under tiden jag sydde. Efter ett tag blev jag så engagerad i att sy att jag glömde bort att ta foto.

Från början med falska vita ärmar. 
Detaljer bak.
Ärmarna har varit med om lite ändringar. Från början hade jag tänkt ha hellånga ärmar till kjorteln, men då mitt tyg tog slut någonstans bland alla min kilar så blev det ett par korta turkosa ärmar med vita långa fuskärmar under. Jag har dock bytt ut de mot hellånga ärmar i turkost linne lagom till Hovdala anno 2013.






Beige surcot
Surcoten som befinner sig i ett pågående omsyningsprojekt har för det mesta bestått av raka fram och bakstycken med en kil mitt fram och bak. Den har även varit ihopsydd i sidorna från bysten till midjan.
Foto: Gabriella Niegemann
Foto: Gabriella Niegemann


















Devium Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar